lördag 30 mars 2013

INSTALLATION UTVÄRDERING!


BILD INSTALLATION UTVÄRDERING!
 HEJ! Jag valde att göra en installation som föreställde en fotbolls arena. Fotboll är min absoluta favorit hobby och det betyder väldigt mycket för mig så det fick bli själva ‘’huvudnumret’’. Jag har också en hel del bilder inuti kring fotbollsplanen på saker som jag tycker om, som t.ex godis, musik, resor & dator. Jag började med att ta en tom kartong och klippte ut ett grönt papper så det passade i botten. Därefter tog jag olika nyanser av grönt och drog lite sträck på pappret så att det skulle se ut som gräs. Sedan så började jag måla linjerna på planen med en svart tuschpenna. Målen gjorde jag utav papp som jag färg lade och limmade dit med lim pistol. Jag använde mig av en liten vit ‘’papp boll’’, som jag målade svarta ringar på och limmade dit, som fotboll. När själva planen var klar så tog jag lite blått papper och limmade på sidorna inuti för att få lite roligare färger än brunt bakom bilderna. Sedan var det dags för bilderna och dom letade jag väääldigt länge efter innan jag hittade en tidning som jag näsan fick alla mina bilder ifrån. Som sagt så var bilderna saker som jag gillade väldigt mycket också och jag limmade fast dom på det blåa pappret med limstift. Jag har jobbat en hel del hemma med min installation också för att hitta lite bilder i t.ex reklamblad som vi inte har i skolan. Jag har jobbat hårt och slitit med att få fram bilderna och är därför väldigt nöjd över hur resultatet blev. Om det var något som jag skulle kunnat göra annorlunda så skulle det kunna ha varit att ‘’pimpa’’ upp den lite mer på utsidan av kartongen, men det är endå insidan som räknas :). Oskar, 9A. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar